Zespół Szkół w GrabkowieBiuletyn Informacji Publicznej
Aktualności

Wycieczka do Warszawy

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Stadionu Narodowego. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiś,my ogrom tego obiektu. Po tym przeżyciu musieliśmy ochłonąć, więc wybraliśmy się na spacer po stolicy. Pani przewodnik oprowadziła nas po najciekawszych miejscach, zapoznała z ich historią, którą wzbogacała o anegdoty lub legendy. Zbliżając się do punktu docelowego skręciliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się zmiana warty. Spacerem po stolicy dotarliśmy do Kolumny Zygmunta. Następnie przeszliśmy na Stare Miasto, stoi tam pomnik Syrenki. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie. Przewodnik przedstawił nam miedzy innymi historię barbakanu oraz Pomnika Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników powstania warszawskiego. Pomaszerowaliśmy po Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo-klasycystycznym. Zwiedziliśmy część muzealną zamku. Kolejnym ważnym punktem wycieczki był Pałac Kultury i Nauki. Wjechaliśmy windą na taras widokowy, by raz jeszcz - tym razem spod chmur, spojrzeć na Warszawę. Jednym z ostatnich obiektów naszej wycieczki było Lotnisko Okęcie (Fryderyka Szopena). Po takim dniu pełnym wrażeń wszyscy z radością przyjęli wiadomość o wizycie w Mc Donald's. Podróż powrtona minęła szybko i bezpiecznie wróciliśmy do swoich domów. Wycieczka do stolicy bardzo się udała. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć i bardzo dużo się nauczyliśmy. Pomimo zmęczenia oraz natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni, a jednocześnie smutni, że ten dzień w Warszawie tak szybko minął.